Operan.

Hej. La bohéme var bra tycker jag. Fast i början var den väldigt seg när dom befinner sig på samma scen i typ 20 min. Hela operan bestod av fyra scener. Det enda jobbiga var att man var tvungen att läsa texten ovanför scenen för att hänga med. Men när mjaggjorde det så missade jag så mycket av vad som hänt. Så det var lite knepigt. Vi satt på andra balkong, 1:a raden. Det var faktist rätt så bra platser. Men om man ville se bra och samtidigt sitta bekvämt och lutad opå ryggstödet så gick det inte. Utan om man ville se så var man tvungen att luta sig lite framåt. Innan operan så gick vi på rundvandring. Det var väldigt roligt! Då insåg jag verkligen hur stort det var. Dom har en avdelning för kostym, en för scenbygge och rekvisita och en avdelning där man repeterar m.m. Det var verkligen roligt att se allting. I slutet av rundturen så gick vi till de högsta parketterna. Shit vad jag var rädd att ramla ner. Det var en jätteliten gång som vi gick på mellan sittplatser och räcke. Räcket nådde mig till midjan ungefär så ni kan fatta hur läskigt det var om man är höjdrädd. Jag har nog börjat bli mer och mer höjdrädd. Men ändå så åker jag alltid hörjdskräcken. Så jag är nog lite mittemellan. Höjdrädd eller inte höjdrädd? Ja, operan var iallafall en upplevelse som alla borde göra. Opera är något som man antingen älskar vid första ögonkast eller lär sig  att tycka om det. Jag är ingen person som älskar det, men jag skulle nog kunna lära mig att uppskatta det.

Efter 40 min eller så in på föreställningen så drogs draperierna upp och skådespelarna började buga sig. Jag och Helena kollade samtidigt på varandra. Det kunde ju inte vara slut? Efter två scener bara liksom. Men sen såg vi att folk lämnade sina jackor och saker så då förstod vi att det var paus. För vi trodde att det skulle vara det innan den började men när skådeselarna bugade sig så blev vi lite osäkra. Sen när pausen var slut och vi satte oss på våra platser igen så tänkte jag tanken "Tänk om man skulle tappa en stor vattenballong på dom där nere!". Då sa H shit jag tänkte precis samma sak och skulle precis säga det. Och sen efter det sa jag något som hon tänkte igen. Det är så himla konstigt när sånt händer. Tankeläsning haha. Nu ska jag plugga naturkunskap och äta. Ha en trevlig helg! 


Kommentarer

Lämna ett fotavtryck:

Namn:
Remember me?

Mail: (publiceras ej)

Har du egen blogg:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0