Våffeldagen.

Hej.
Idag är det våffeldagen som ni kanske vet. Jag ska nog ta och äta några senare ikväll. Först ska jag plugga svenska som vi har prov i. På balletten imorses så frågar våran lärare vad vi vill göra idag och det är väldigt ovanligt att hon frågar för vi brukar alltid få stå vid stången den första timmen. Jag och Helena började tramsa oss lite först när läraren satte på årets skiva av melodifestivalen. Och sen börja dom andra att göra en liten dans till vinnarlåten, men bara på skoj. Då tog våran lärare det på värsta allvar och tog om låten om och om igen så att dom skulle lära sig. Nu så hade ju dom andra sin "dans" och jag Maria, Helena gjorde en till E.M.D:s låt. Den ägde! Vi gick in i kostymsförrådet för att hämta till dom andra men så fick vi syn på hattar och käppar som dom hade i sitt nummer. Och då kom läraren och tog fram en påse som det fanns oranga clownperuker i. Dom var vi ju tvugna att ha! Sen så bad vi klassen att sätta på låten och så gick vi in i salen med peuk och allt. Det var asroligt. Sådana lektioner borde vi ha oftare.

Ikväll kommer roomservice som jag inte får missa. Jag är nog den enda som verkligen tycker att det är bra. Johnny och Mattias är ju supersköna. Nu ska jag sätta igång med pluggandet. Ska försöka få tag på bilderna som vi tog. Ha det bäst. Pölse, Isabel.

Kommentarer

Lämna ett fotavtryck:

Namn:
Remember me?

Mail: (publiceras ej)

Har du egen blogg:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0