Pippifågel

Idag på jobbet kom det fram en liten kille till mig och sa att det var en fågel inne i lokalen. "Kom du måste följa med, en pippifågel!". Jag följde med och vi hittade ingen fågel. Den va här förut sa han och i nästa sekund prata han om någon koja vilket gjorde att fågel historien blev lite mindre trovärdig. Efter en timme eller så ser vi en liten fågel sitta vid fönstret i köket. Hur tusan har den kommit in? Genom dörren är knappast troligt så förmodligen genom lufttrumman, och detta var visst inte första gången en fågel befann sig i lokalen. Vi bestämde oss för att fånga den! Just i det lgonblicket satte sig fågeln vid soptunnan i diskrummet och Sara sträckte sig långsamt fram för att fånga den med händerna. Hon var så nära att hon kunde klappa den men så hoppa den till och flög iväg. Då sprang en av oss och köpte en håv. Dags för fågeljakt! Efter mycket följande av fågeln, ungefär en timme eller så, dök Sara upp jublandes "Jag fånga den!" med fågeln i håven. Vilken var så söt att jag smälte nog där. En helt vanlig dag på jobbet. Det brukar alltid hända något uppseendeväckande vilket kan ha att göra med slushmaskinen, skorstenen, kaffemaskinen... Hela den här händlesen får mig att tänka på min kompis Bellas duva. Hur mår den och vem är det nu som har den? Älskar att hon har en duva som husdjur!

Kommentarer

Lämna ett fotavtryck:

Namn:
Remember me?

Mail: (publiceras ej)

Har du egen blogg:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0