CIFF

Under helgen förra veckan tog Emelie med mig till en av Köpenhamns modemässor - Copenhagen International Fashion Fair. Vi gick runt i ungefär 7 timmar och kollade på ett hav av märken. Tre våningar stort, med en area på jag vet inte vad. Jag är säker på att vi inte hann med att se allt. På övre våningen var montrarna inglasade vilket gjorde det lite jobbigt att gå in eftersom att vi inte är inköpare utan bara där för att titta. Men så tog vi oss mod och gick in i ett glashus iallafall och direkt så kom det fram en dansktalande till oss som frågar något. Emme får ur sig att vi är studenter och kollar bara lite. "Kige bare lide?" vilket tog oss typ 30 sekunder att förstå - "Ja kikar bara lite!" Riktigt pinsamt att man inte kan förstå grannländernas språk. Gå in på länken här nedan och se modevisningen från CIFF Kids. Jag har nog aldrig sett barn göra en sån grym prestation i dans! Ja tro mig, hade gåshud hela tiden. Även när jag sitter här hemma och kollar på det! Kolla till slutet det är då dansen kommer, men början är grym den med! Dock missade vi den vuxna visningen vilket var lite surt.







CiffKids2011-1 World Remix
from Bella Center - Forum Copenhagen on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Remikajsa

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2011-06-30 @ 12:47:59
URL: http://remikajsa.bloglyric.com

Lämna ett fotavtryck:

Namn:
Remember me?

Mail: (publiceras ej)

Har du egen blogg:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0